środa, 15 kwietnia 2015

KROK 2

 Uwierzyliśmy, że Siła większa od nas samych może przywrócić nam zdrowie

Czytanie z Wielkiej Księgi: rozdział “Do Niewierzących”

 Zapytaj siebie : Czy wierzę, albo czy jestem skłonny uwierzyć, że istnieje Sila Wyższa, która jest potężniejsza ode mnie samego? (WK. Str. 39)

 Jesli masz problem z ideą Siły Wyższej, mamy dla Ciebie kilka sugestii, które pomogły niektórym z nas w podobnej sytuacji. Zadaj sobie pytanie, które stawia przed nami tekst Wielkiej Księgi: “Czy jestem przynajmniej skłonny uwierzyć w Siłę większą niż ja?” Odpowiedź twierdząca pozwala na przyjęcie swojej własnej koncepcji tego, czym (lub kim) jest dla Ciebie Siła Większa. I to na początek w zupełności wystarczy. Wiele osób na początku swej drogi przyjmuje siłę AA, siłę wspólnoty, jako siłę większą od siebie. I taka postawa jest także całkowicie wystarczająca. 
Prawdą jest również to, że niektórzy z nas wierzyli w Boga, przychodząc do AA, ale nie mogli uwierzyć w to, że Bóg, którego istnienia nie negowali, był zainteresowany nami i naszymi problemami. Nie mogliśmy przyjąć do wiadomości tego, co napisane jest w tej książce, że Bóg pragnie, byśmy byli wolni, radośni i szczęśliwi. Taki sposób myślenia i uprzedzenia, których mieliśmy wiele, musieliśmy odłożyć na bok. Odrzucić wyobrażenie surowego i karzącego Boga, i zamiast tego, przyjąć koncepcję nowej Siły Wyższej, takiej, która się o nas troszczy i przejmuje się naszymi ziemskimi sprawami. Takie podejście do tej kwestii pomogło niektórym z nas.


Tak więc, zadaj sobie pytanie:  “Czy wierzę, albo czy jestem skłonny uwierzyć, że istnieje Siła Wyższa, która jest potężniejsza ode mnie samego?” Jeżeli Twoja odpowiedź brzmi : “tak”, to właśnie postawiłeś drugi krok.

1 komentarz: